Schowek (0)
Twój koszyk jest pusty ...

Koszyk

Twój koszyk jest pusty ...

Kategorie

KONTAKT

  • E-mail:info@sklepikdzieciecy.pl
  • Telefon72 22 33 700
    Opłata zgodna z taryfą operatora


    SklepikDzieciecy.pl
    ul. Częstochowska 177-179
    62-800 Kalisz
  • Godziny działania sklepuJesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 - 18.00 oraz w soboty 10.00-16.00

U nas zapłacisz

  • Przelewy24
» » Jak należy postępować, gdy dostarczone przez kuriera zamówienie nosi ślady uszkodzenia

Jak należy postępować, gdy dostarczone przez kuriera zamówienie nosi ślady uszkodzenia



W takiej sytuacji konsument powinien przede wszystkim żądać od przewoźnika sporządzenia odpowiedniego protokołu.

Następnie, jeżeli konsument wybrał ten sposób dostawy towaru jako jeden z zaproponowanych na stronie sklepu, to ma prawo kierować swe roszczenia do sprzedawcy. Sprzedawca bowiem odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący otrzyma rzecz; Nie może on się uchylać od tej odpowiedzialności nawet wtedy, gdy do uszkodzenia przesyłki doszło z winy profesjonalnego przewoźnika, któremu powierzył dostawę.

Jeżeli jednak przedsiębiorca nie miał wpływu na wybór przewoźnika (konsument zdecydował i wybrał przewoźnika innego niż wskazany przez sprzedającego jako jedna z opcji), to jest tym samym zwolniony z odpowiedzialności za tę przesyłkę.

Konsument może też skierować reklamację do przewoźnika. Należy przy tym pamiętać, że dopiero po bezskutecznym wyczerpaniu drogi reklamacji przysługuje w tym przypadku prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym.

(podstawa prawna: art. 74 ust. 1 oraz art. 75 ust. 1 ustawy Prawo przewozowe, art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego)


Polecamy również artykuł "Nie ma obowiązku, ale warto sprawdzać przesyłkę przy kurierze"


Przejdź do strony głównej
alt
altaltaltaltaltaltaltaltaltaltaltaltaltaltaltaltaltalt

Oprogramowanie sklepu shopGold.pl